Slangenwijn en rijstwijn - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van geertenmiriam - WaarBenJij.nu Slangenwijn en rijstwijn - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van geertenmiriam - WaarBenJij.nu

Slangenwijn en rijstwijn

Door: Webmaster

24 Mei 2007 | Vietnam, Hanoi

Wij zitten inmiddels alweer ruim een week in Vietnam en dat bevalt tot zo ver prima. Vanuit Phnom Penh hebben we een bus genomen naar Ho Chi Minh City (Saigon). Dat staat bekend als een levendige stad waar je wel heel erg moet oppassen op je spullen en moet uitkijken dat je niet wordt afgezet. Wij hebben het alleen maar leuk gehad, al viel de hitte ons vies tegen. Het verschil met Cambodja is enorm. Hier zijn de wegen goed onderhouden en het ziet er redelijk schoon en welvarend uit. We hebben wel begrepen dat dat minder wordt naarmate je noordelijker komt. Nadat we eerst een dagje heerlijk door Saigon hadden gelopen zijn we op een tweedaags tripje naar de Mekongdelta gegaan. Dat was erg leuk. Alles gebeurt daar op en rond het water met als duidelijkste voorbeeld de markt, die bestaat uit allemaal boten die voor anker liggen en waar je heen kan varen om boodschappen te doen. We zijn uitgestapt bij allerlei kleine bedrijfjes om te kijken wat ze deden en maakten. En natuurlijk moesten we alles proeven. De snoepjes waren nog prima, maar de rijstwijn (smaakt naar hele vieze, hele sterke whiskey) en de slangenwijn (groot vat met sterke drank, met daarin opgerold tientallen dooie slangen) waren wat exotischer. De tweede dag waren we met een kleinere groep, want een deel van de groep was na de eerste dag teruggebracht naar Saigon. We gingen daarom in een kleiner bootje en dat was leuker, want toen kwamen we in de kleinere riviertakken waar de mensen direct aan het water woonden.
Maandag hebben we de bus genomen naar Dalat, in de bergen. Hier is het zo veel koeler! Gisteren hebben we een leuk brommertoertje gemaakt met twee gidsen. Die hebben ons het platteland laten zien met alle bedrijfjes die daar zijn: koffieplantage, zijderupsenkwekerij, zijdefabriek, paddenstoelenkwekerij, rijstwijndistilleerderij (moesten we weer proeven!) en we zijn naar een hele mooie waterval geweest. Jammer dat Miriam 's middags ziek werd, maar gelukkig gaat dat nu beter. We doen maar eventjes rustig aan. Vandaag zouden we op een tripje gaan, waarbij we zouden wandelen, mountainbiken, varen in een boot, olifantrijden en abseilen door een waterval. Wieweet gaan we dat later nog doen. In ieder geval gaan wij verder op onze trip richting het noorden van Vietnam. We zijn benieuwd wat we daar tegen gaan komen.
Groeten

• 24 Mei 2007 - 20:06

Yoke:

Dag allebei,
    Jammerdat Miriam ziek werd maar nu is alles weer goed hoorden we. De a.k. tijd kunnen we jullie iet volgen, dan zijn we 3 weken weg met de Green Lady.
    Liefs en hou heet gezond.

• 26 Mei 2007 - 13:38

Tiana:

Ik vind jullie verhalen leuk! Kus!

• 28 Mei 2007 - 08:09

Dorien:

Leuk om over al mijn bekende plekjes in Azie te lezen! Komen jullie nog richting Beijing --> Hong Kong binnenkort?