dooie kat, inbraak en andere ellende... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van geertenmiriam - WaarBenJij.nu dooie kat, inbraak en andere ellende... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van geertenmiriam - WaarBenJij.nu

dooie kat, inbraak en andere ellende...

Door: Webmaster

04 Juli 2006 | Suriname, Paramaribo

Dag allemaal,

Wat een dag, wat een dag! Maar eerst iets over de afgelopen dagen:
Zondag zijn we naar Bigi Pan geweest, kant en klaar geregeld door dr. Kletter. In een korjaal naar vogeltjes en enorme vogels kijken: oehoe's, gieren, buizerds en annies. Geweldig mooi, ook nog een kaaiman gezien! Gisteren onze eerste werkdag. Het kost ons nog wel wat moeite om onze plek te vinden, maar vandaag ging dat al een stuk beter. Druk is het niet, dus tijd genoeg om te "oefenen" op de EHBO of om ons te vervelen. Afgelopen nacht liep alles iets minder lekker. De keffende en jankende honden onder ons huis, hielden ons best een poos wakker. Arm poesje, dachten we. Op een gegeven moment heeft Geerten nog even de honden met veel lawaai weggestuurd, maar toen was het onvermijdelijke al gebeurd: poes was dood! En we hadden nog zo goed geprobeerd voor hem te zorgen. Hij was al echt een huisdier. En nog zo klein. Onze gedachte leek logisch: niet in huis nemen, dan wordt hij niet zelfstandig en gaat hij dood als wij weggaan. Maar zo onder het huis was dus ook geen succes.
Toen we vanmorgen opstonden, bleek er opeens een tv-antenne uit het raam te hangen, een grote hor op de bank te liggen en raam eruit te zijn. Er was ingebroken! Gelukkig was alleen de tv weg. Maar dit voelt niet lekker, als er wordt ingebroken als je ligt te slapen. En met de airco en die enorme uil boven ons hoofd, hoor je niks! Gelukkig geloofde de politie ons verhaal niet en deed net alsof we het zelf hadden gedaan. Leek ons ook de meest voor de hand liggende verklaring, ja! Vanaf nu laten we de ladders van de schilders niet meer voor het raam staan. (dit is overigens de eerste inbraak in Nickerie in zeer lange tijd)
Morgen gaan we met frisse moed en zonder tv er tegenaan. De foto's van het huis volgen.
Liefs

• 04 Juli 2006 - 19:49

Kyra:

Hoi lieverds, Nou jullie hebben het er maar druk mee zo te lezen. Ik ben erg benieuwd naar de foto's van jullie dokters villa. Wel raar hoor dat jullie zo ver weg zijn, maar volgens mij zijn de temperaturen wel een beetje vergelijkbaar op het moment. Doe voorzichtig met al die wilde beesten en criminelen. Liefs Kyra

• 04 Juli 2006 - 19:51

Pien, Dries & Julia:

Heee, wat leuk om deze website te vinden (via die van J&Y). Jullie prille verblijf kent al van allerlei uitdagingen zo te lezen. Heel veel succes en plezier de komende tijd!

(we hadden trouwens eigenlijk wel twee leuke dokters hier kunnen gebruiken want zowel ik als Dries zijn geveld door de ziekte van Pfeiffer op het moment (dus we zullen trouwe lezers worden), maar Suriname is vele malen avontuurlijker denk ik!!).

Groetjes uit Amsterdam

• 05 Juli 2006 - 01:17

Annelies:

Geloofde het verhaal niet!!!??? Nee tuurlijk! "Ik heb mijn TV verstopt en doe nu aangifte uit verveling!" Sukkels... Maar goed... Zo gebeurt er nog eens wat.;-) Ik ben ook benieuwd naar de foto's (en naar de verhalen die nog gaan komen)

• 05 Juli 2006 - 12:35

Joke:

Zo luitjes,

jullie maken heel wat mee daar in het verre Suriname. Hier is het gwoon warm en druk.
    veel succes met alles
    Doei

• 05 Juli 2006 - 13:28

Ti:

wat een avonturen... beetje bizar die politie, hoe kan dat nou weer? leuk om jullie verhalen zo te volgen, ben benieuwd naar de foto's!

• 05 Juli 2006 - 19:26

Linda:

Hee, wat een verhalen... Ik had alleen gehoord dat de tv gejat was, maar het verhaal kent dus nog een bizar vervolg. Rare lui hoor, die politie.

Leuk zeg die foto's. Prima verblijfje, lijkt me zo. Wat betreft ons (nieuwe) verblijfje; we hebben vandaag gehoord dat we in de tweede helft van oktober de sleutel krijgen.

liefs, linda

(ennuh sterkte met de nachtdiensten; ik hoop dat ze jullie nog een beetje sparen)

• 06 Juli 2006 - 20:53

Arjen:

Politie vond het duidelijk ook te warm om aan het werk te gaan! Mijn dierenartsenhart bloed bij de gedachte aan dat arme katje! Maar ach, aan de andere kant valt er wel wat te zeggen voor een natuurlijke oplossing van het zwerfkatten probleem..

Ben benieuwd naar jullie werk verhalen, laat maar eens wat horen!

Gr Arjen