Diensten..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van geertenmiriam - WaarBenJij.nu Diensten..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van geertenmiriam - WaarBenJij.nu

Diensten.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

19 Juli 2006 | Suriname, Paramaribo

Vandaag ben ik moe. Gisteren ben ik begonnen met mijn eerste nachtweek en het begon gelijk pittig! Om 23 uur werd ik gebeld voor een patient, die verder weinig had en tegen twaalven was ik weer thuis. Toen begon het zo verschrikkelijk hard te stormen: onweer, het leek ergens in de buurt in te slaan, we zagen echt een grote vlam. En regen! Uiteindelijk hoopte ik eindelijk in slaap te vallen, werd er gebeld. Het was inmiddels 2 uur. Er lag een kind te krijsen op de EHBO en wat het had...? Daar was ik wel even mee bezig! En toen kwam er een zwakbegaafd kind, dat uitgedroogd was en later nog een vrouw met asthma. Lag ik pas tegen half 5 in bed! En nog niet naar volle tevredenheid. Maar goed, het gaat vandaag wel, nu maar vroeg naar bed en hopen dat ze me laten slapen! Verder is alles prima. Het is nu erg heftig weer: echt regentijd. wat een hoosbuien! Deze week ga ik dus flink aan de bak, hopelijk sparen ze me een beetje...

Groeten Geerten

Nou mijn nachtweek zit er gelukkig op. Na die eerste hectische nacht bleef het de rest van de week gelukkig rustig. Ik moest er meestal een keer per nacht uit. Maar het weekend was wel echt heel druk. Zaterdag vanaf tien uur 's ochtends tot drie uur 's nachts bezig geweest en tussendoor maar drie keer een uurtje ofzo thuis geweest. Op zondag begon het ook alweer om acht uur 's ochtends en de twee keer dat ik thuis was werd ik al na vijf minuten weer gebeld. Gelukkig kon ik op maandag de telefoon aan Geert doorgeven. Het voordeel van zo'n week is wel dat ik nu volledig ingewerkt ben op de EHBO.
Trouwens lekker weertje in Nederland he? Hier is het nog steeds warm (dertig graden ofzo), gelukkig iets koeler nu het zo veel regent, maar bij elke beweging breekt het zweet me toch weer uit. Ben benieuwd of het zal wennen zoals iedereen zegt.

Veel liefs, Miriam

  • 19 Juli 2006 - 14:08

    Grote Zus:

    Lief zussie en vriendje,
    Nu maar eens een berichtje van familie. De hitte daar gaat volgens mij niet wennen, er is dus maar 1 oplossing en dat is snel terugkomen... Als dat niet echt de bedoeling is, dan moeten jullie er maar aan wennen en dat zal wel lukken. Hier is het ook enorm warm, niet lekker meer. Wij zijn inmiddels verhuisd en genieten wel van het grotere huis. Julia en Floortje kunnen mooi buiten spelen in de zandbak en badje en slapen samen op de prinsessenkamer (beetje rose). Als jullie naar Naomi gaan voor de fotokaarten, doe dan maar even de groeten van ons,
    liefs Alex

  • 19 Juli 2006 - 14:13

    Angela:

    Hey, Afrika is dus toch niet doorgegaan... Wel leuk die verhalen van Suriname, heb er zelf voor onderzoek gezeten, ben alleen nooit in Nickerie geweest.... Inbraken, de warmte, de regentijd, ik herken het allemaal :) Goeie tijd gewenst daar! Het is hier nu even warm als bij jullie, for the time being dan ;) groetjes vanuit een airco-gekoeld ziekenhuis Angela

  • 20 Juli 2006 - 08:01

    Jan En Joke:

    dag allebei,
    Wij zullen niet gauw aan de hitte die wij ook hebben wennen. We hopen voor jullie dat dat bij jullie wel het geval zal zijn. Wel raar om zo lang jullie stemmen niet te horen. Denken veel aan jullie. Veel succes en liefs.

  • 20 Juli 2006 - 12:53

    Maranke:

    Hoi!!!!!!!!!!!

    Nou, hier is het ook heeeel erg warm hoor! Gisteren was het zelfs 36 graden!

    Maar leuk om al die verhalen te lezen, Geert succes met je nachtweek!

    groetjes..

  • 20 Juli 2006 - 15:02

    Annelies:

    Zo, het is hier de laatste dagen echt bijna niet uit te houden. De 90e editie van de Nijmeegse vierdagse is na 1 dag al afgelast ivm 5 reanimaties ten gevolge van de hitte waarvan uiteindelijk 2 mensen het niet hebben gered. Daarnaast vele mensen met dehydratie-verschijnselen.
    Spannend zo'n dienst op de EHBO....
    Hoe is het trouwens met de uil?
    groeten,
    Annelies

  • 21 Juli 2006 - 10:54

    Freddy De Noor:

    Het lijkt alsof jullie spannende dingen beleven in Suriname. Leuk hoor met veel verantwoordelijkheid en het echte werk. Ik ben net terug van twee weken Croatie. Lekker ontspannend. Nu nog 4 weken Chirurgie en dan 6 mnd interne. Heb er niet zo zin in maar het moet toch. Verder is allees goed in Noorwegen en hoopelijk ook met jullie. Groetjes Dr. Iversen

  • 21 Juli 2006 - 11:15

    Jelle En Joke:

    het is dus wel hard werken voor jullie. Ik heb net vakantie gekregen en zit nu binnen omdat het buiten toch wel erg warm is. ook bij mij loopt het water naar beneden , wanneer ik wat doe.
    succes met alles,
    groetjes van ons allemaal.
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2007

Thuis

21 Juni 2007

Gibbon-experience

16 Juni 2007

Vaarwel Vietnam

03 Juni 2007

Warm hoor

24 Mei 2007

Slangenwijn en rijstwijn

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 44182

Voorgaande reizen:

27 Juni 2006 - 27 Juni 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: